Więcej
niż możesz zobaczyć

 

Spółka Spedimex zakończyła projekt wdrożenia terminali mobilnych do obsługi przesyłek drobnicowych. Urządzenia wspierają pracę kierowców doręczających przesyłki do klientów spółki. Tym samym pozwalają na bardziej wydajną pracę, a także szybszy przepływ danych do klienta.

- Największą zaletą podjętej inwestycji jest przepływ danych w czasie rzeczywistym, a więc informacja trafia do klienta niemal natychmiast po doręczeniu przesyłki. Klient otrzymuje potwierdzenie drogą elektroniczną (e-POD) ze wskazaniem na mapie punktu dostawy, określoną godziną odbioru oraz podpisem osoby przyjmującej, a w razie wystąpienia anomalii również dokumentację zdjęciową - mówi Sławomir Lewandowski, dyrektor ds. dystrybucji. - Ponadto dzięki automatyzacji pracy dane te są wiarygodne i rzetelne. Codziennie wystawiamy kilka tysięcy listów przewozowych, drukowanych w kilku kopiach. Wdrożenie terminali w dużym stopniu przełoży się na wyeliminowanie dokumentacji papierowej.

Terminale przenośne pozwalają na szybkie zbieranie i przesyłanie danych. Umożliwiają także ich obróbkę, analizę oraz tworzenie raportów. Poza standardową funkcją skanowania paczek, terminal posiada szereg dodatkowych opcji jak telefon, aparat fotograficzny, GPS. Połączenie tych funkcjonalności daje możliwość rejestracji wszelkiego rodzaju zdarzeń, a także pozycjonowania kurierów, co przekłada się na lepsze zarządzenie dystrybucją przesyłek przez prowadzących spedytorów.

 

Urządzenia te, dotychczas kojarzone były przede wszystkim z usługami kurierskimi. W branży firm spedycyjnych, znajdują zastosowanie w obsłudze przesyłek drobnicowych. Ich wdrożenie do sieci Spedimex ma na celu usprawnienie procesów związanych z realizacją dostaw.

- Cały proces wspierany jest przez zintegrowany system informatyczny, a klienci mają dostęp do całego spektrum usług elektronicznych, takich jak: składanie zleceń poprzez przeglądarkę internetową (webbooking), wydruk etykiet dla przesyłek, generowanie raportów, elektroniczne potwierdzenie dostawy (e-POD), śledzenie przesyłki – dodaje Sławomir Lewandowski.

Wdrożenie znacząco usprawniło także pracę kierowców. Aplikacja terminalowa steruje pracą przewoźnika, pomagając mu w prawidłowej realizacji dużej ilości zleceń. Terminale automatycznie tworzą wykazy ładunkowe, wskazują planowane trasy doręczenia, przypominają o odebraniu dokumentów lub opakowań zwrotnych. 

Wdrożenie zostało podzielone na poszczególne etapy związane z wyposażeniem kierowców w terminale, instalację oprogramowania, testy, szkolenia oraz przeprowadzenie projektu pilotażowego.

 

Więcej informacji: www.spedimex.pl/nowy-wymiar-dostaw

Pracuj w Spedimex

Nieustannie się rozwijamy. Pracuje z nami już ponad 800 wykwalifikowanych pracowników, specjalistów w zakresie logistyki, spedycji i biznesu. Razem z nami twórz logistykę jutra.

Skontaktuj się z nami

Spedimex Sp. z o.o.
Sosnowiec 15A | 95-010 Stryków

 

telefon:
+48 42 61 64 100
fax:
+48 42 61 64 109
e-mail:

Zapytaj o ofertę

Wyślij wiadomość, aby uzyskać ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

e-mail:
telefon:
+48 42 61 64 248

 

Znajdź najbliższy oddział

Proszę podać swój kod pocztowy

Śledzenie przesyłki Zlecenia on-line Druk zlecenia Opłata drogowa Opłata paliwowa